Monitory, poslech a mastering v praxi
Lektor: Kakaxa Koszuszhlehlebleshotár
Nadhled a obrovské zkušenosti, producentské schopnosti a vyhraněné názory, empatie a celkovou všestrannost. Někteří lidé si také mylně myslí, že je na něco odborníkem – na počítače Apple, Logic, zvukařinu, nové technologie,… ale jeho humorná sebeprezentace je pouze filtr na studené čumáky a kariéristy, kteří se berou příliš vážně ☺
Obsah:
Forma: Workshop | Místo: 3bees Studio, Černošice
Stanovení programu podle potřeb posluchačů.
Vezměte si s sebou referenční i vaše vlastní nahrávky!!!
- Výběr poslechových monitorů, rovně vs. šikovně, co je dobré pro mne
- Umístění v místnosti, poslechové pole
- Vhodné a nevhodné parametry místnosti, úpravy dozvuku, pohlcování vs. rozptylování, na velikosti záleží
- Na čem poslouchají posluchači a jak,
- Domýšlení, poslech zdálky, mono, poslech potichu vs. nahlas a k čemu co vede
- Přestávky, jak se na mixu poznají unavené uši, přizpůsobování se, zkreslená realita
- K čemu sluchátka
- Praktické tipy na konkrétní monitory a sluchátka, porovnávání referencí na různé páry
- Ukázky a rozbor Kakaxových masteringových projektů
- Rozbor, opravy a společná práce na projektech klientů
Předpoklady:
Pro účast na kurzu je potřebná základní znalost práce s počítačem, základy hudební teorie a akustiky.
Absolvent si odnese:
Každý absolvent kurzu si odnese DVD, které bude obsahovat spousty užitečných materiálů.
Tip od lektora:
Proč je subwoofer zapojený zvlášť, proč nejsou monitory zapojené do subwooferu, jak se to má přece správně dělat?
————
Nelíbí se mi, když všechny basy pod 80Hz hraje subwoofer, ty basy jsou jiné, já tomu říkám zvuk „domácí kino“. Tyhle basy mne prostě neuspokojují, nějak se tam rozpojí náběh tónu, harmonické s tím basovým základem, basa se stává plastovou a kopák synťákem.
Dostupné termíny pro tento vzdělávací kurz najdete ve výpisu aktuálních vzdělávacích kurzů.
Jak hodnotí kurzy návštevníci?
Josef Chán
"Kakaxa je opravdu "borec", velký praktik, hudební nadšenec - profesionál plný energie, má skutečné pedagogické schopnosti a umí věci vysvětlit. Jeho interaktivní přístup je opravdu požehnáním. Myslím, že všechny mrzelo, že už byl konec, neboť téma masteringu je věc živá, potřebná a zaujme i "tvrdého" profíka, neboť zlepšovat úroveň vědomostí o masteringu v CZ je opravdu nutná, já to tak cítím a to nejsem 'profesionál z oboru'. Jsem rád, že tomu věnujete pozornost."